Aanmeldformulier
Buurtpreventie Almere Haven

Wat is de motivatie geweest van de reeds bestaande vrijwilligers om zich aan te melden?

Het antwoord op deze vraag is heel divers. Iedere vrijwilliger heeft zijn eigen reden en motivatie om zich aan te sluiten bij buurtpreventie. Veiligheid voor mijn kinderen, het zat zijn om steeds vuildumpingen tegen te komen, inbrekers op andere gedachten brengen of je meer verdiepen in de ‘hang’ jongeren in onze wijk.

 

Wat voor toegevoegde waarde heeft buurtpreventie voor de vrijwilligers?

Buurtpreventie Almere Haven bestaat uit een hecht team van vrijwilligers. We zijn serieus in onze taak, maar doen dit met veel plezier en de nodige humor. Een ronde door de een van de wijken is elke keer anders, diversiteit spreekt de meeste vrijwilligers dan ook zeker aan. Het verbeteren van jouw stadsdeel/wijk, een duim van een bewoner en het terugbrengen van het aantal inbraken geeft veel voldoening. Lichamelijke beweging en het sociale aspect zijn zeker pluspunten. Je kunt rekenen op een goede samenwerking met de gemeente Almere, onze wijkagenten en niet te vergeten Handhaving.

 

Waar moet je aan voldoen?

  • Bewoner van Almere Haven zijn en als zodanig ingeschreven bij de gemeente Almere;
  • Een VOG (verklaring Omtrent Gedrag) kunnen overleggen. Deze wordt door ons voor je aangevraagd;
  • Minimaal 18 jaar zijn.

 

Hoeveel tijd kost dit je?

Ook dat is voor elke vrijwilliger verschillend. Soms lukt dit eenmaal in de week, daar hopen wij op. Echter in de praktijk lukt dit niet altijd. Geen probleem, je kunt altijd met de coördinatoren overleggen hoeveel tijd je beschikbaar hebt.  Wel vragen wij betrokkenheid en dat je regelmatig een ronde loopt of fietst.

Een Schoon, Heel en Veilig Almere Haven doen we gezamenlijk met de gemeente Almere en  alle bewoners van ons stadsdeel. Samen staan we sterk!